2017-12-17

Bananų savybės, kurių jūs greičiausiai nežinojote

bananai naudingi organizmui
Bananai - tai tas atvejis, kai "skanu" derinasi su "naudinga". Bananuose esantys vitaminai ir kitos medžiagos, stiprina mūsų organizmą tiesiog visais frontais.

Pateiksime 10 šių tropinių vaisių savybių, kurios didžiąja dalimi priklauso nuo jų sunokimo.

Tai nereiškia, kad kai kuriuos bananus galima valgyti, o kai kurių - ne.

Tiesiog rekomenduojame pasirinkti vaisius pagal jų sunokimo laipsnį.

O tai padės padidinti jų efektyvumą.

Apsauga nuo onkologinių susirgimų

Bananuose yra tam tikras baltymas, kuris padeda apsisaugoti nuo vėžio (vėžio nekrozės faktoriaus).

Šio baltymo yra daugiau subrendusiuose vaisuose. Todėl rekomenduojama daugiau valgyti tų bananų, kurių odelė pasidengusi tamsiomis dėmėmis arba patamsėję.

Kova su mėšlungiu

Mineralų trūkumas - dažna blauzdos raumenų mėšlungio priežastis. Valgant maistą, kuriame daug kalio ir magnio, pavyzdžiui, bananus, užkirsite kelią raumenų spazmams.
 
Todėl daugelis sportininkų įtraukia juos į savo mitybos racioną.
 
 
Apsauga nuo inkstų ligų
 
 
Maisto produktai, kurių sudėtyje yra pakankamas kiekis kalio, padeda išvengti inkstų akmenų susidarymo.
 
Pagal atliktą vieną tyrimą, reguliariai valgant bananus, rizika turėti inkstuose piktybinių navikų sumažėja 40 procentų.
 
Stipri širdis

Maisto racionas, kuriame daug kalio, rekomenduojamas tiems, kurie kenčia nuo aukšto kraujospūdžio ir linkę sirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Per parą suvartojant 1.3 gramo šio mineralo, širdies ligų vystymąsis sumažėja 26 procentais.

Kad būtų pasiektas toks rodiklis, siūlome per dieną suvalgyti 2 - 3 bananus (priklausomai nuo kūno svorio).

Švarios kraujagyslės

Dėl kraujagyslių pralaidumo pablogėjimo kaltas cholesterolis, kuris sukelia aterosklerozę.

Bananuose esantys fitosteroliai padeda sumažinti organizme cholesterolio koncentraciją ir išlaikyti gerą kraujotaką.

Sveikas skrandis

Bananai yra rekomenduojami tiems, kurie turi skrandžio opas, ar yra padidėjusi rizika turėti skrandžio opas.

Šiuose vaisiuose yra specialus fermentas, kuris skatina gleivių sekreciją, kurios apsaugo skrandžio sieneles.

Energijos šaltinis

Dėl vitaminų ir mineralų gausos bananas yra puikus energijos šaltinis.

Paprasti angliavandeniai yra greitai virškinami ir greitai gali atstatyti energetinių išteklių trūkumą organizme.

Gera nuotaika

Bananuose yra džiaugsmo hormono (dopamino), ir keletas B grupės vitaminų, kurie turi teigiamą poveikį nervų sistemai. Taigi, bananus galima priskirti prie tos produktų grupės, kuri išvaiko minorines nuotaikas.

Pagalba diabeto atveju

Šiuose tropiniuose vaisiuose yra specialaus tipo krakmolas (atsparusis), kuri padeda pagerinti asmens būklę, sergantiems 2 tipo diabetu.

Reikia pažymėti, kad daugiau šios medžiagos yra žaliuose bananų.

Palyginimui - vidutinio žalumo bananuose yra 12,5 gramų krakmolo, pageltusiuose - mažiau kaip 5 gramai.

Daili figūra

Atsparus krakmolas apsaugo nuo riebalų susidarymo ir padidina energijos sąnaudas, todėl greitai pajusite apčiuopiamų rezultatų kovojant su viršsvoriu.

Rekomenduojama medžiagos paros norma  - 10 gramų.

Žinoma, be to, kad valgyti bananus,  turėtumėte gyventi ir aktyvų gyvenimo būdą, bei kontroliuoti mitybos įpročius.

Panašūs straipsniai:

Naudinga

Menas & Kultūra

Menai | Filmai | Užsienyje

Dievas & Visata

Gyvūnai | Gamta | Visata | Žmogus

Sodininkystė

Pavyzdžiai | Patarimai

Maistas

Receptai  | Šalys virtuvėje

Orai Vilniuje

Orai Klaipėdoje

Rekomenduojame